antagligen dom ända diktera idag

det blev bara 2 dikter idag, så jag lägger in lite från igårkväll också.
jag hinner inte sitta vid datorn hela dagen idag.


         kort i rocken

en liten gubbe gick ut ur hissen

han såg lite ledsen ut, lite vissen

han nådde inte till tjugonde knappen

så han fick gå hela vägen upp i trappen


bakom dom är du dig själv

när allt blir för hårt
när livet blir svårt
då har du dom
dom skyddar dig
dom ändrar dig

du blir någon annan
bakom dom
du har en ursäkt
till att beté dig
på ett annat sätt

bakom dina glasögon
med dom svarta bågarna
som döljer så många tårar
kan du vara i ensamheten
där du trivs


i en låda där jag hittade mig själv

idag hittade jag något

något som varit borta så länge

något jag inte orkat leta efter

som kanske egentligen inte betydde så mycket

längst in i det djupaste mörkaste

hittade jag en låda med mitt namn

jag hittade mig själv


bland tusen andra

du kan kalla mig en stjärna

en ljus på himlen, i ditt hjärta

men bland miljoner andra

vad är jag då?


Kommentarer.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback