dagens dikter typ ;P

blir att åka nu, och vara borta lite mer än en vecka, så det kanske kommer in ganska få dikter,
så här får ni 3 stycken :)


Om vi inte träffats
vilka vägar skulle vi då valt


skulle jag ta den svåra

och du ta den lätta


Men tänk om våra vägar korsats
hade vi sätt varandra då


hade du valt den svåra och följt mig

eller den lätta och lämna mig igen
går du ensam
går du mot strömmen?

känns det som att ingen fattar
och att alla lämnat dig?


sakta ner
vänta

stanna
vänd dig om

ser du mig
jag är påväg
precis bakom

jag är klippan du kan luta dig mot
jag är dina ögon när du inte orkar se världen

jag ger en lite gnutta hopp
jag är den som ska få alla
att vända och följa strömmen

din ström

på kärlekens hav
där det stormar och blåser
om känslor för dig
som är så starka

i kärlekens melodi
där toner är magi
där känslor bli musik
där sjunger mitt hjärta


kände du kärlekens vind?
hörde du kärlekens melodi?
hörde du mitt hjärta sjunga?

Kommentarer.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback