Vanliga dagar som flyter förbi som moln på himlen.

Idag är en vanlig dag. Eller är den det?
Känns i alla fall som en helt vanlig dag. Inget speciellt.
21 dagar kvar till julafton, 3 veckor.
Dags att julhandla kanske?
Fotografera trevliga kort att skicka till sina nära och kära i brist på annat?
Dra fram någon gammal film kanske? VHS?
Kanske lyssna på den där gamla låten som man tyckte om så mycket innan?
Sätter i en julskiva i cdspelaren.
Allt går på automatik, eller hur? Den här vanliga fredagen.
Varje fredag, samma mat, samma tv-program, samma liv.
Början på en ny helg.

Ännu en vecka har passerat. Vecka 48.
4 veckor kvar på året.
2011 närmar sig verkligen nu, hugger i hälarna och berättar att
nästa år kanske är det bästa hittills.
Kanske väntar kärleken på dig, på andra sidan klockslaget 12?
Visst sitter du och funderar på det nu, på vem det kan vara?
Tittar ut genom fönstret, men ser ingenting förutom snötäckta buskar.
Fortfarande inte förstått att vintern är här, tror på höst.
Drömmer vidare.

31 december 2010, 00:00. Är du där då?
Står du bredvid mig, och ropar ut ett glatt "gott nytt år!"?
Kanske idag inte är en helt vanlig dag ändå.
Love / Emelie

Kommentarer.

Hejsan!

Jag verkligen älskar din blogg :)

Jag undrar om du har lust att hjälpa mig med min?



Kram

2010-12-05 // 16:05:01
» Ida

Vill du få fler läsare på din blogg?

Gå med här(http://www.viraltrafik.se/?volvoloveeer) det funkar och är megaenkelt ;)



Ha en fortsatt trevlig helg :)



//Ida...

2010-12-10 // 11:40:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback