dikta massor :D

bilder, och minnen

bilder från när man var liten

när världen var så ny att

man aldrig riktigt skulle

få uppleva allt man ville



man blåste bubblor och

trillade och skrapade upp knän

på asfalten där man susat fram

med cyklar genom oändligheten

och ingen sa någonsin stopp



men tonåren kom snabbt

och tiden hann ikapp

man släppte allt han haft

man glömde för snabbt

och hade inte tid för trams



bilder, och minnen

bilder från när man var liten

dom man tyckte var så pinsamma

fast man längtade tillbaka i smyg

man ville ha tillbaka sitt liv

Fina blommor blev så sköra
att din beröring
smulade dom till stoft
Mitt hjärta var en ros

Utan dig gjorde vingar
mig inte till en ängel
För utan dig tappadade jag allt
som tidigare varit vårat


Dom säger att jag måste
öppna mitt hjärta
Men det tog du med dig

Och allt som du tänt
Med ditt varma hjärta
Blev oälskat precis som jag


varsamt såg du på
när skinnet delades
och blodet bröt sig loss

du trodde att blodet
inte var en del av dig
det spelade ingen roll

du ville bli av med allt
som gjort dig ont även
att smärtan inte satt där

du såg dig själv i spegeln
och la en svag hand mot glaset
du hoppades att alla var nöjda

du hade gjort det som
alla bad dig att göra för
dom ville aldrig se dig mer

i deras värld var du ett "emo"
för du skärde sönder dina armar
och du hoppades att dom var glada

och nu var dom inte ett hot längre
för ni delade inte samma värld
och det skrev du i blod

Kommentarer.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback