dagens dikter :)

För alla gånger
Jag blundade
Och gick förlorad
I drömmar

För alla gånger
Jag sa sanningen
Utan förklaringen
Och kände sorgen

För alla gånger
Jag släckte lampan
Och presenterade mörkret
För ensamheten

För alla gånger
Jag inte svarade
Som du ville
Eller hoppades

Alla dessa gånger
Släppte jag drömmen
Och levde en dag
I verkligheten


du väntade förtvivlat
På framsteg
gjorda av andra
halvan av dig

och du märkte
hur mycket lite var
om inget
var mycket

som allt vi delade
har allt en baksida
Som tomheten
och excistensen

men tomheten
Blev stor
när inget
var mycket
Dina ord vinglade
påväg till
mitt hjärta
din röst bröts
och tog
olika vägar
förbi mitt öra

Du visste att
jag skapade drömmar
och förhoppningar
mitt i allt
det svarta
ett ljus
i mörkret

Men den känslan
kanske inte var
för oss
dom orden var
nog aldrig
nära nog för mig
att höra
jag bryr mig inte
så sluta kasta ordspyor
du når mig aldrig

jag lyssnar inte
dina ord lever inte
i mina öron


jag kan ta emot skit
men förvänta dig inte
att jag rättar mig efter det

Borta med vinden
Aldrig levande
Raderad ur minnet
Alltid glömd

Ensam
Tyst och
Tom

Som ett löv
Kastad av träden
Alltid liggande
Lämnad att dö
du var den ända
som fick mitt hjärta
att slå snabbt och
långsamt samtidigt

du var den ända
som torkade tårarna
och sa att
allt blir bra

du var den ända
som berättade
att du stod
vid min sida

Du var den ända
Som kunde resa sig
efter att ha trillat
utan att ta skada

Du var den ända
Som talade om kärlek
som underbart
utan att tveka

men du talade aldrig
om vad som
hände när
du försvann
Vi sökte efter
botemedlet till
krossat hjärta

Vi vandrade på lycka
till okända delar
bort från verkligheten

vi lämnad nuet
flydde från dåtiden
och levde på orden

Vi släckte en stjärna
och hittade hem
åt vilsna själar
bara lite
genom huden
första lagret
gör inget

bara ytligt
inte själen
inte blod
bara lite




det var
dom orden
som kom
från dig

men ärren
talade om
andra saker
för mig



inte farligt
oroa dig
inte mer
jag lever

tänk inte
på mig
inget blod
jag lovar




ljuger du
för mig
jag ser
dina ärr

dina ord
skär i
mina öron
"inget blod"


älskling dina armar
skriker efter hjälp

massa dikter blev det :D


Kommentarer.
» Anna

Du är bra bra bäst<3

2010-01-13 // 21:37:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback