hej hopp, dagens dikter :D

i didn't stay
to say
i love you

i didn't run
to keep
the distance

i didn't want
to live
without you

(i just
want to
be yours)


alla öppna sår
på dina ömma armar
skär också
sönder mitt hjärta

alla dina ord
om hur fel du är
får mina
ögon att gråta


(Mitt fel?)

alla dina kyssar
du gav mig
fick mitt
hjärta att le

alla dina ord
om kärlek
fick mina ögon
att tåras


(ja, det är mitt fel)

sometimes she just close her eyes
hear the people walkin by

sometimes she just stops and thinks
what's with the slowflakes on her cheeks

(she's not really alive)

sometimes he just walks by
people closing their eyes

sometimes he just walks to fast
running away from his own mind

(he's not really alive)




but sometimes these two people meet
and share their destiny


Nu ska du
börja leva
börja om
ta nya tag
andas ren luft
och bli del
av vardagen

(Dom andra följer bakom)

Nu ska du
känna kärlek
släppa det gamla
lämna dom andra
dom som
skadat hårt
fått dig att falla

(Men dom är redan här, och slår ner dig på knä åter igen..)

du säger att du inte vet
när du vet så väl
vad det handlar om

du säger att du inte hör
fast du egentligen lyssnar
du vill inte ens höra


jag lärde mig i skolan
att 1 + 1 blev 2

(fast det stämde inte in på oss)

Kommentarer.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback