Meryl Streep


Denna bilden har jag som bakrundsbild på mobilen, från Devil Wears Prada

Trots att jag faktiskt knappt har nämnt Meryl Streep i denna bloggen, så är hon min absoluta favorit skådespelerska. Och antagligen så vet jag mer om henne än de flesta.
Orkar inte skriva allt jag kan, men kan skriva lite kort info om henne, typ det jag vet.

Namn: Meryl Streep född Mary Louise Streep
Ålder: 61 år, född 22 Juni 1949
Status: Gift med Don Gummer född 1952
Barn: Henry 1979, Mamie 1983, Grace 1986 och Louisa 1991
Utbildning: Yale School Of Drama
filmer: 48 st & 2 kommande (alltså tänker jag inte skriva alla)
Hon har också blivit nominerad till 16 Academy awards(aka "oscars") och vunnit 2, blivit nominerad till 25 Golden Globes och vunnit 7, hon har vunnit 2 Emmys och 5 Grammy nominationer.

Med Meryl har jag: 1 bok, 12 filmer, 1 t-shirt med tryck "Meryl Power", Flera tidningsartiklar och antagligen mycket mycket mer.
De filmerna jag äger är:

Mamma Mia!
Stuck together
Adaptation
Lions For Lambs
Julie&Julia
It's Complicated
Devil Wears Prada
Heartburn
The Deer Hunter
Prime
Dark Matter
Bridges Of Madison County

Jag och två av mina närmsta kompisar har skapat en egen liten "grupp" som heter just "Meryl Power" och 2 av oss har t-shirts. Inte för att vi alltid pratar om Meryl och sånt, men det är väldigt trevligt ändå!


Här är f.v Louisa, Grace, Mamie och Meryl.

Min bakgrundbild på datorn, från Mamma Mia!

/Den första bilden är tagen från simplystreep.com, och de andra 2 från google/

Visst är hon världens sötaste, bästa, mest underbara någonsin? :)

Kram!



Kommentarer.

Hon är så bra! :D

2010-07-30 // 21:20:08

Meryl är bäst! Min favoritskådespelerska helt klart!! Alltid gillat henne! :D

2010-08-03 // 02:16:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback