dikt?

Här sitter jag på lektion.
Vi ska skriva dikter, men jag vet inte riktigt vad jag ska skriva.
Jag måste komma på något riktigt bra, och det är NU!
Vi får se vad det blir, isåfall så kanske jag lägger upp det senare, i detta inlägget.
Ni får hålla tummarna för att det blir något av det :D

puss och kram :D


edit:

skrev en ganska kass dikt men det får duga.



tiden har redan suddat

bort våra fotspår

men inom några sekunder

kommer allt

som vi försökt att dölja

att synas mer än någonsin

 

men var inte orolig

ingen lyssnar

 

tusen tankar

som du aldrig kommer förstå

spelar i mitt sinne

Jag är naken

för de ord som klädde mig

var den mur du rev

 

är du lika trasig

som jag var när du gick

eller har hon ersatt

allt som jag förstörde?

 

har hon hittat den sidan

av dig som jag aldrig

kommer att förstå?

 

(älskar hon dig som jag?)


Kommentarer.

Hej, fin blogg:)

2010-06-02 // 12:31:13

Riktigt fin dikt! :) Jag skriver också dikter (och låtar) kolla in min blogg så har jag en kategori för det! Dock så har du mer känsla i dina dikter :)

2010-06-02 // 14:02:28

Sv: Tack :)

2010-06-02 // 16:50:33

Sv; Tacktack, jo jagmed!:)

2010-06-02 // 17:21:16

mycket fin dikt,

blev helt tagen!

2010-06-06 // 22:57:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback