Nagellacks tips!

Ska visa ett nytt sätt jag upptäckt att måla naglarna på, sjukt smidigt!
Eftersom att jag ville ha något kul mönster också så ska jag visa lite bilder ;)

Du behöver:
en plast/pappers mugg som är okej att "förstöra"
ljummet vatten, helst filtrerat men går bra med kranvatten också
Nagellack
Tandpetare eller liknande
Papper
Tejp

Hur man gör:
Först så måste du tejpa fingarna, vet att det låter konstigt men det är för att nagellacket bara ska komma på nageln och ingen annan stans. Det borde se ut ungefär såhär:

Du väljer färger du ska ha, jag tog mörkrosa och vit, och skruvar av locken.
Du häller de ljumna vattnet i muggen och sen DROPPAR du i en droppe av t.ex den rosa, sen måste de gå snabbt, sen tar du den vita och doppar i mitten av de rosa, sen tar du rosa igen och kan göra lite ringar, mitt tips är 4, alltså 2 röda och 2 vita.
Sen tar du tandpetaren och drar ett mönster i nagellacket, måste göras ganska snabbt innan det torkar.
Sen tar du, antingen alla fingrar samtidigt och doppar i mönstret, eller en i taget, men då måste du göra ett nytt för varje finger.

Du kan självklart också bara ta 1 färg, men då är det kanske inte lika kul ;)

Du kan dra bort tejpen direkt eftersom att nagellacket torkar för att det är tunt.
Mitt resultat blev såhär:

Visst är det snyggt? tänk hur många olika roliga mönster det kan bli!

Testa gärna och kommentera sedan hur det gick! :)

Love / Emelie

Kommentarer.

Gud så skoj, testa på mej vetja!!

2010-09-09 // 08:10:49
» Elin

cooolt :P det där ska jag definitivt testa!

2010-09-09 // 22:27:21

åå,sjukt snyggt ju!

Blir något att testa någon dag :)

2011-11-10 // 12:14:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback