Jag hör inte på (och vill inte se).


/egen bild

jag hör inte på
drar ett sista andetag
och jag kan inte se

och allt slår om till noll
hade kommit till den punkt
då jag satte mig ner
och sa att nu är jag klar
nu orkar jag inte mer

vill inte känna
så slå så hårt du kan
jag tror att jag förstår nu
hur du fick mig på fall
var fast i något trasigt
formade ord i handflatorna
ensam, men med själförtoende
och lukten av alkohol

avslutade alltid veckan
med sju hårda drag
utan känsla och fason
ett jack för varje dag 
fyra veckor, 48 kvar
52 veckor på ett år
har klarat mig tills nu
tänk vad snabbt det går


(älskling, jag tror att
våra 45 magiska dagar
har räddat mitt liv)


/weheartit.com

/höhöhö, puss

Kommentarer.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback