Unga mammor.

Nej, detta är inget påhopp mot unga mammor, vill bara påpeka att jag tycker att de som är unga mammor egentligen inte är något speciellt. Vem var det som bestämde när man är "ung" mamma? Blir man automatiskt ung bara för att man är 18? Man är ju ändå myndig när man är 18 och anses vara vuxen, eller?
Om man är 16 år då, men har samma mentala ålder som någon som är 25? Eller om man är 25 år men ens mentala ålder är 16? Så himla löjligt egentligen.
Alltså, jag vill jätte gärna ha barn, inte just nu kanske, men någon gång efter att jag fyllt 18. Kan inte mer än förvänta mig att få massa negativ kritik för det, och det är så jävla typiskt..
Och jag vet, allt det där med att man måste vara redo för det och blablabla..
Tycker att de som är unga mammor är väldigt modiga, de vågar ta emot kritiken och de vågar behålla barnet. Jag menar det är ju ändå något som lever? Folk som säger att man borde ta bort det förstår nog inte att det faktiskt är mord.
Men okej, jag kan erkänna att till och med jag tycker att om man blir gravid vid typ 15 års ålder så kanske man inte borde behålla.
Och det här med "Barn ska inte ha barn." Det låter ju egentligen ganska vettigt.
/Jag har ingen klar åsikt känns det som.
Vad tycker ni om unga mammor?

Tänker avsluta inlägget med att säga;
BEBISAR ÄR SÖTA.
Puss!

Kommentarer.
» Anna

Unga mammor är unga mammor, tror alla förstå vad det är egentligen. När är man ung? skaffar du barn innan 20 år så är du ung, iallafall. Sedan vet jag inte.

När man är ung och när man har barn Då är man ung mamma.

Har hört att man når sin fulla intelligens i 23 års ålder och en 15 har långt ifrån sin fulla intelligens. Men det betyder inte att alla 23åringar är smartare än alla 15 åringar, menar om man tänker på sig själv så stämmer det.



Att behålla ett barn kan även vara fegt. Många gillar inte att göra abort då andra människor antaglien kommer kommentera det.

Sedan finns det inte större anledning till att göra abort om man är 15 som 25, ifall man har den teorin "Abort är mord". Lika mycket mord oavsätt ålder.

Jag själv tycker dock att abort är nödvändigt men jag kan inte förstå varför det är SÅ hemskt viktigt att knulla att man ens behöver göra en abort.



Jag är dock känslolös och skulle inte bry mig om "just det" barnet som man "mördare" under aborten.



Beroende på situation så tkr jag olika om unga mammor. Är bättre med unga mammor än gamla mammor.

Dessutom måste man inte bli någon fattig pundarhora bara för att man får barn innan man är vuxen. Man kan lika gärna bo hemma som vanligt och ens föräldrar kan se barnbarnet som ett extra barn/ansvar.

2011-02-10 // 14:14:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback