yäy dikter! :D

mina ord flyger förbi
stannar inte vid ditt öra
kysser inte din kind
för du vänder dig fort

min kärlek skulle lysa
upp så många vägar
som vi kunnat gå
om du hört på


lyssnar inte
tittar inte
älskar inte
mig

i wish i could be happy
but there's something
pulling me down


i wish i could love
but there's someone
blocking the way


i wish i could reach
but there's something
standing between


i wish i could stay
but there's someone
who's running away
jag tappade minnet
varje gång
du blåste bubblor
i mitt hjärta

och du målade
världen i
alla dina
och mina färger

vi skrev låtar
om oss
och bubblor
och färger

vi var som barn
bubblor är fina
himlen blev blå
älskar dessa stunder


(och dig lika så)
hade inte vi
som andra
en kärlek
att dela?

hade inte vi
drömmar och
känslor
för varandra?

hade inte vi
dagar att
spendera
tillsammans?



varför struntade vi bara i det?
låsa in, gömma undan, glömma koden.

tappa helheten och glömma verkligheten.

bevinga ord som aldrig kommer flyga.

täcka över hålet i mitt hjärta.

lägga känslor i lådor som ställs på vinden.

sova hela dagen för att slippa se solstrålar som betyder
att du vaken.

stänga dörrar till annars öppna tankar som du lätt läser.

upptina frysta hjärtan som frös när dom kastats i snön.



det är så sjukt mycket mer än vad du ser.

Kommentarer.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback