dikt nr 2 för idag. vet inte vad jag ska kalla den... hjälp?

ögon som gnistrande diamanter
lysande i mörkret, det mörkret som omger mig
omringar mig, fångar mig, gömmer mig
men bara genom att titta på mig
lyser du upp min dag

stjärnorna känns så underbart vackra
lyser upp himlen, när mörkret faller
dom lämnar aldrig månen ensam
men på dagen är månen ändå själv
ensam, kall och lämnad

musik, en underbar melodi
att en ända ton på pianot
kan vara så vackert
även den värsta låten blir bra
bara den påminner mig om mig

sorg är inget man delar
så jag tänker inte dela den med dig
även att du kanske vill
men när sorgen kommer
så tänker jag ändå på dig


jag älskar dig

Kommentarer.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback