dålig gammal dikt :)

Idag får ni nöja er med en dålig dikt, eller vad det nu är, jag har ingen aning. Har inte så många idéer just nu till nya dikter,
men det kommer snart, tro mig, det gör det alltid!
Varsegoda så länge, och kommentera så är ni söta sötare sötast :)


och just det ja! Om ni har lust så kan jag lägga upp "novellen" jag har börjat skriva på :) har gjort del 1 och 2
och kämpar på del 3 nu! bara att säga till så lägger jag upp den :)


Jag frågar dig nu, kärlek, vad är det?
något jag inte har känt på länge. säger du och tittar på mig.
jag fattar inte. kärlek, jag fattar inte..
det är något underbart. säger du och tittar rakt in i mina ögon,
rakt in i min själ.

Du står där och tittar på mig. jag vet inte vad jag ska säga
till dig, kan bara stå och titta tillbaka.
Du fortsätter stirra in i mina ögon, det känns som att du
tittar igenom hela mitt liv, att du nu vet allt om mig.
jag tror inte på kärlek. säger jag, och tittar in i dina ögon.

Du granskar mig och betraktar mitt ansiktsuttryck som att jag
inte längre litar på dig.
tror du inte på mig? säger du och tittar på mig med en sorglig
blick. jag kan bara titta på dig.
Jag kan inte svara, bara titta in i dina gröna ögon. gröna?
Nej dom är nog snarare gula. ditt lockiga guldbruna hår, och
ditt vackra leénde. Gud vad du är fin.

Du kommer närmare mig, och jag kan känna värmen från din kropp.
jag vill bara smälta, smälta som choklad i dina armar.
Jag vill lägga mina armar om dig, och bara vara där.
allt skulle vara så bra, om jag bara hade dig.
Det är så tyst, så att jag nästan kan höra vad
du tänker.

din panna mot min panna, din näsa mot min näsa.
jag kan känna din andedräkt mot mina läppar.
du andas tungt, och jag kan höra ditt hjärta slå.
jag sträcker ut mina armar för att lägga dom runt dig.
borta, helt borta.

Jag vaknar sakta ur min dröm.
vad hände, du bara föll omkull! säger du och tittar på mig.
det dunkar i mitt bakhuvud. jag drar automatiskt min hand
mot det. blod.
res dig upp nu. säger du, tittar på mig och sträcker fram
din hand mot mig.
Jag tar din hand, kysser dig, ler och går iväg med dig.

Kommentarer.

Jag har läst den novellen på dikta. Och jag bara väntar tills del 3 kmr. ;D

2010-04-10 // 12:30:18

Du borde lära dig använda storbokstav och punkt korrekt ...



När du skrivit en punkt så ska det vara stor bokstav efteråt. Kommatecken är också bra att använda.



Till exempel: Blablabla, säger han.

Inte Blablabla. säger han.



NejnejNEJ! Ge fan i att sätta punkt mitt i en mening och sedan inte ens skriva storbokstav :(



Förlåt men det är viktigt.

2010-04-18 // 19:30:59

SV: Haha jo jag vet detta. Jag brukar vara nogrann med hur jag skriver, stavar och placerar punkter och kommatecken. Men just när jag skrev denna dikten, för ca 1 år sedan, hade jag inte alls mycket tid på mig, och kastade ihop den utan att tänka efter. Men tack för tipset!

2010-04-18 // 19:42:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback