dagens dikter :)

min mage
skriker efter
något som
jag inte
tänker äta

(tappade lusten när
jag förlorade dig)

vågorna är
inte lika
graciösa som
dom varit

dom slog
våldsamt mot
stranden så som
mitt hjärta
tidigare brustit

viljan var
alltid starkare
än så du
hade försökt
bygga upp den

min vilja
har jag
tappat för
månader sen

(viljan att laga
ett brustet hjärta)
Jag vill röra dig
Din förtrollande hud
Du förför mig
Du kärlekens gud


Du tänder hjärtan
Som varit is
Du botar smärtan
På alla dess vis


Men du älskar en
Som inte är jag
Och sorgen
dödar mig mer varje dag

jag räknade
tafatt alla
våra hjärtan
vi skickat
via sms

våran kärlek
skulle se så
mycket större
ut än vad den
faktiskt var

jag pratade
högt om alla
våra kyssar
att dom var
underbara

men varför
ljög jag
jag skrek om
kärlek som
inte riktigt
existerade

du hade ju
redan valt
att kärleken
inte var
något för
dig och mig
man säger att
tiden läker
alla sår
men ärren då
som skaver
och svider


mina tankar
har inte
riktigt vant
sig vid
ett liv
utan dig


så långt
bort var
så nära
en gång
jag lyckades
aldrig nå



livet
går vidare
men minnen
stannar
för alltid

Kommentarer.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback