Rasister?

Just nu är jag sur, väldigt sur. Eller till och med nästan arg.
Idag när jag åkte buss så var det en tjej som gick på, och började med en gång att klaga,
först klagade hon på att bussen var försenad när den verkligen inte var det, den var tidig.
Gissa vad som händer?
Chauffören var svart, och tanten börjar prata med han på engelska och säger "don't you understand swedish?".
ÄRLIGT?! Bara för att man är svart betyder det fan inte att man inte kan svenska?
Vet ni hur arg jag blev eller? Jag menar hur rasistiskt är inte det?
Chauffören svarar med "jag pratar faktiskt svenska." och tjejen svarar "Du fattar ju inte vad jag säger!".
Jag fattar inte hur folk kan ha problem med invandrare? Nej, svenskar ska få flytta till USA och Spanien och vart fan dom vill men andra ska inte få flytta till Sverige? Hur skulle det känts om det blev krig i Sverige och t.ex Norge sa att vi inte fick flytta dit eftersom att vi inte var norska? Det är precis så det känns för invandrare, ta och tänk på det!
Och sen detta med att folk som flyttar till Sverige ska följa våra traditioner?
Vad är svenska traditioner?  Att äta köttbullar, handla på ikea och dansa runt midsommarstången?
Patetiskt!
Sverigedemokraterna vågar inte ens komma till våran skola, för att det blev anfallna av elever i en annan skola.
Men vad förväntar dom sig när de går runt och säger att Sverige inte ska släppa in invandrare?
Enligt mig så ska ALLA få flytta till Sverige.
Fatta hur hemskt det måste kännas att ha flyttat till Sverige, lärt sig svenska, fått vänner och sedan få veta att man inte får stanna kvar i Sverige?..
Låter som en gammal tant som klagar men detta står jag faktiskt för!
/bild från google

Love / Emelie

Kommentarer.
» bsb

sverigedemokraterna vill visst släppa in invandrare, men dom vill däremot begränsa det, o sedan har dom många andra bra synpunkter annat en invandrigen.

2010-09-15 // 15:06:28

Tjena! allt bra med dig? =) haha rolig bild!

2010-09-15 // 19:47:38

hejsan fin blogg :)

2010-09-15 // 20:47:01

Hej!

Känner du att du behöver en uppfräschning av din bloggdesign till hösten så tveka inte att höra av dig så hjälper jag dig :)

[email protected]



Har färdiga bloggdesigner tillsalu! -> http://akolan90.blogg.se/2010/august/hur-gor-jag-for-att-bestalla-en-bloggdesign.html#comment



(gör även designer på beställning)

Hör av dig och ha en bra dag, kram ♥

2010-09-16 // 14:32:33

sv : jag älskar den videon alltså, herregud, skrattar varje gång typ :o

2010-09-16 // 15:47:05
» Anna

Emelie, gillar dig. Men vi delar inte denna åsikt.

Hata utlänningar.

Inte amerikaner, inte norskar, inte danskar, inte asiater. Men dom flesta araber är helt jävla sjuka.

/heja SD

2010-09-17 // 18:16:51

härligt, fint här med :) görs?

2010-09-18 // 12:50:02

kollar på mtv ^^

2010-09-18 // 13:56:08

tackar :D

2010-09-18 // 14:01:54
» Saga

Tack tack! Allt är fin fint :) <3 hur är det med dig?

2010-09-18 // 14:42:18

En anledning till att SD inte kom till din skola är att din skola är full av icke-svenskar.

2010-09-18 // 18:51:53

varsegod allt´bra :)? ???

2010-09-18 // 18:56:28

Förresten, en sak till.

Har inte hört någon påstå att muslimer och andra utlänningar ska fira våra högtider och traditioner.

UTAN dom ska anpassa sig efter landet, tala korrekt svenska, och uppföra sig som en svensk ute på gatan.

En trevlig svensk alltså.

2010-09-18 // 18:56:51

2010-09-20 // 19:16:19

asså jag fattar hur du tänker och jag tycker att du har rätt!

jag har emot invandrare men det är för att de mesta får mig att framstå som en idiot för att dom kallar mig ävla viting och massa medans jag försöker vara shysst mot dom O.o

men det är ju inte bara invandrare som håller på så..

Kram kram

2010-09-20 // 19:18:27

Fast SD kommer inte skicka ut några, dom har 5 % procent för i helvete och inget parti vill samarbeta med dom ;D

Jag är själv iranier men har bott i Sverige hela mitt liv och jag ogillar SD eftersom dom är trångsynta och skuldbelägger en grupp (dvs invandrare), men dom är förfan inga yrkesmördare (det verkar så, såsom media och andra partier behandlar dom)

Anyway, hoppas att SD inte kommer med 2014 utan att Miljöpartiet blir ledande då.

//Sholeh.

2010-09-20 // 19:35:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback