Sverigedemokraterna

Som ni kanske har märkt så har jag en ikon med "jag röstar inte på sverigedemokraterna i "menyn" till vänster.
De flesta vet säkert varför, men för ni som inte vet så tänker jag förklara.
Jag tycker att sverigedemokraterna är kassa.
Nu ska jag inte bara komma med massa negativ kritik, visst, det är väl kul att de vill hjälpa gamla och att de vill skaffa hårdare straff för folk som gör olagliga saker, men här kommer de negativa:
  • de vill utvisa de invandrare som bryter lagen
  • De vill bromsa invandrigen kraftigt, med hela 90%
  • De vill ta bort moskéer i Sverige
  • De tycker att homosexualitet är en avvikelse
Såhär säger SD's partisekreterare om homosexualitet:
"Vad är det som säger att den sk normaliseringen slutar med att homo-, bi- och transpersoner (hbt-personer) skall "normaliseras"? Varför inte personer som begår tidelag (sex med djur) eller pedofili (sex med underåriga)? Dessa sexuella avarter är inte normala och kommer aldrig att vara normala. Normalt är det som vi människor är skapta för, det vill säga att kunna få avkomma och föra släktträdet vidare."

Jag förstår faktiskt inte mig på sånt här, och nyss "chattade" jag med Linus Bylund (ordförande i SD) och han kallade mig för "fjortis" och "omogen liten snorunge". Trodde faktiskt att vuxna människor hade mer vett i huvudet än så.
Och detta med att "vi låter de följa sin egen religion här i Sverige men om vi kom till deras land så skulle vi få följa deras religiösa "regler".
FEL! I Sverige har vi någonting som heter Religions- och trosfrihet, det betyder att man får ha vilken religion och tro som man själv vill, men 70% av världens befolkning lever i länder där religionsfriheten är starkt begränsad.
Därför får man inte tro vad man vill. Till exempel finns det områden i Iran där det är TVÅNG på slöja, även om du inte har samma religion. Religionsfrihet är ingen självklarhet!
Detta inlägg är inte riktat mot invandrare, utan mot sverigedemokraterna, så att ingen missuppfattar.
Hoppas att ni orkade läsa allting.
Love / Emelie

Kommentarer.

Du är ju fjortis och omogen. SD är det bästa som har hänt sverige. Kolla bara på Danmark hur bra dom har det nu.

2010-09-20 // 19:13:42

Strunta i tönten där över, att man bara kan säga något sånt om en person överhuvudtaget! Tycker att du rockar :)

2010-09-20 // 19:15:06

aa, fast ne :)

2010-09-20 // 19:16:11

rätt somfan.

2010-09-20 // 19:16:13

Svergiedemokraterna är ju skit som sagt, men dom har ändå en poäng i homosexualiteten. Jag är emot allt som är emellan två män eller två kvinnor. Visst ska folk få vara tillsammans med vem fan dom vill, men jag tycker ändå att det är fel. "att föra släkträdet vidare" var en stark förklaring till vad homosexualitet och bi-sexualitet bromsar.

2010-09-20 // 19:18:59

Alla partier är negativa på något sätt men ändå bra på ett annat sätt, Och jag tycker dom gör rätt i att minska invandringen eftersom alla invandrare som kommer in här är svin nästan (: , Ge oss sverige tillbaka!

2010-09-20 // 19:20:36
» L

du har rätt! stå för denna fina åsikt så kommer världen bli en bra plats där de inte finns nazister eller rasister

2010-09-20 // 19:21:11

Håller med dig.

Folk vet inte riktigt vad dem röstar på när dem röstar på Sverigedemokraterna.

2010-09-20 // 19:23:24
» Felz

Flicka lilla...

Alla grupper har dåliga personer, det inkluderar självfallet partier också. Jag vet att Sverigedemokraternas partiledare Jimmie Åkesson är rakt igenom nazist men det betyder inte att hela partiet är främlingsfientligt.

Är det inte främlingsfientligt av till exempel Iran att tvinga människor att bära slöja?



Det dom vill är att inte bygga mer moskéer, dom vill inte bygga fler kyrkor heller vad jag vet. Sverigedemokraterna vill dessutom höja straffen för alla, dom är en aning elitistiska.

2010-09-20 // 19:26:35

Håller med dig till 110 f*cking procent! SD har gått över linjen! Det är bara dem som är dumma i huvet som inte fattar vad SD vill och håller på med!

Och hur fan kan en vuxen man som ska föregå med ett gott exempel och sånt kalla en ungdom för fjortis och omogen liten snorunge? Sånt säger man bara inte till ungdomar. That's it.

2010-09-20 // 19:33:34

Förresten, har du bloglovin? :)

kram

2010-09-21 // 15:19:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback