Denna dag, ett liv.

Herregud. Jag dör på denna dagen.
När jag var påväg hem från Mölndal imorse så håller bussen på att krocka så busschaufören
tvärbromsar, och en kvinna ~50 som står i gången och är påväg att gå av kastas baklänges och åker längst med hela golvet i bussen, och man liksom ser hur hennes huvud studsar mot golvet.
Mannen bredvid mig var snabbt där och hjälpte till, kvinnan reste på sig, förklarade att hon mådde bra, och upptäckte sedan att hon blödde från bakhuvudet. Inte lite heller. Det var blod överallt, i hela håret och på hennes jacka och på golvet i bussen. Mums. Några trevliga i bussen hjälpte henne, gav henne papper och servetter och allt de hade.
Hon förklarade att hon skulle till Landvetter och inte hade tid och klev av bussen och tog en annan buss.
Det kan vara det sjukaste jag upplevt i mitt liv.
När jag i ögonvrån bara såg någon som kom flygande, skrikandes, på rygg på golvet.
Mår dåligt, och känner empati för kvinnan. Hoppas att hon mår bra..
Man tror aldrig att något sådant ska hända, förens det händer.
Usch, mår dåligt bara av att tänka på det.
Ska inte gå i bussen innan den står stilla mer.
Tänk på det!
Kram!

Kommentarer.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback