Om det här är det Sverige vi lever i så vill inte jag vara med längre.

Jag är inte rasist!
Men det här är min åsikt:

Senaste tiden i våran kommun så har det varit sjukt mycket misshandel.
Och inte för att peka ut någon speciell så, men oftast när vi läser om det,
eller hör om det, så är det "utlänningar" som är inblandade.
Jag säger inte att det är deras fel, verkligen inte, MEN, de är där.
Svenskarna är också där, jag vet, men eftersom att vi bor i Sverige så ser samhället utlänningar som ett hot mer än vad de ser svenskarna som hot.
Jag tycker verkligen inte om våld, och skulle inte välja det som konflikt lösare.
Och förstår inte varför andra gör det, invandrare, svenskar, what ever, det spelar ingen roll.
Men på vem läggs skulden för misshandel och våld?
Jo, utlänningarna.
Och varför då?
För att svenskarna inte vill utsätta sitt "eget folk" för något.
Varför blir vissa svenskar då rasister?
Jo, eftersom att svenskarna hänger ut invandrarna som "the troublemakers", och alla svenskar blir hjärntvättade av samhället och media.
Ta som exempel att det blir bråk mellan svenska nazister och invandrare.
Vilka tror ni att det står om i tidningarna? Inte nazisterna iallafall.

Till de som slåss, mest invandrare:
Gör det inte. Det finns bättre sätt att lösa konflikter än med våld,
och det är inte bara du som blir uthängd, utan hela din religion,
alla som har samma ursprung som du.
De blir också uthängda, det är så Sverige funkar.

Och som nämnt tidigare, jag är inte rasist, och inte nazist.
Jag ser mig mer som en världsmedborgare om detta är det Sverige vi lever i.
Om det här är det Sverige vi lever i så vill inte jag vara med längre.


Feel free to comment.




Kommentarer.
» emina

Vad man gör som en medborgare i samhället har inte o göra med vilket land man kommer ifrån.

Gulligt av dig att försöka smyga in att du inte är rasist, men om man inte är rasistisk så gör man inte ett inlägg om våld i samhället där man även drar in invandrare i bilden.

2011-05-30 // 18:22:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback