Det där med Ricinolja i håret. UPPDATERAD

Funderar på att testa det faktiskt. Har googlat en massa och märkt att det faktiskt ska funka ganska bra.
Vad ricinolja gör med håret:
  • Håret växer snabbare, ca 2-5 cm mer varje månad.
  • Håret blir tjockare och glansigare.
Det känns ju värt att testa, eller?
Men bara det att be om ricinolja på apoteket, lite pinsamt.. För de som inte vet vad det egentligen används till, så är det till förstoppning! ;)

Ska absolut lägga upp före och efter bild när jag testat i en månad, i så fall!
Man kan dessutom ha det på ögonfransarna, (kanske jag behöver.. HAHA. Vet inte om jag skrivit det men lyckades ju rycka av halva ögonfransraden på ena ögat.. Håller dock på att växa ut nu, men ändå!)
och de gör dem fylligare och längre.
Bild på Ricinolja kallpressad
/bilder från bodystore.com

På bodystore.com går dessa att hitta, och du kan också hitta det på apoteket!
Puss!

UPPDATERING:

Glömde såklart skriva hur man gör! Såhär gör man:
1. Man en klick i handen och tar i hårbotten i TORRT hår.
2. Masserar in i heeeela hårbotten och drar ut på längderna om man vill. Ta bara hela håret om det är kortare än 20 cm.
3. Låt sitta i håret i 25-30 minuter.
4. Tvätta ur med schampo och balsam! Du behöver nog schamponera 2 gånger för att få bort allt.

Kommentarer.

Hej, nu kör jag veckans blogg på bloggen och det skulle vara roligt om du ville vara med :)



kram /therese

2011-11-20 // 18:42:37
» Diana

Verkar nice ju :)

Men ska man svälja oljan, eller massera in den i håret?



Undrar om du skulle vilja göra ett länkbyte?

Isåfall vilken dag & tid? =)

2011-11-21 // 01:21:25
» Diana

Tack så mkt! Tror nog jag med ska testa =)

2011-11-21 // 14:16:45

Snyggt kollage :)



/MsSophie

2011-11-21 // 15:47:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback