Hur man sover skönare, och bättre!

Sov så sjukt skönt inatt, som en ängel. Mamma berättade att när hon gick in till mig vid 03:00 så låg jag och log, haha! 


Tips för att sova superskönt!:
Duscha eller ta ett bad precis innan- Man blir så len och varm i hela kroppen, och speciellt ren!
Sätt på en snyftfilm- Man blir så sömnig av att gråta! Sådär lugn och mysig. Man vill bara gosa med sina täcken och kuddar.
Sov med mysiga lurviga strumpor- Om ni inte svettas då såklart! Är fötterna varma så är du varm, och varmt = gosigt!
Sov med många olika täcken och kuddar- Så kan ni vända och vrida er hur ni vill utan att behöva råka sparka av täcket!
Ät en banan- Bananer gör dig trött!
Gå och lägg dig i tid- Det är faktiskt viktigare än vad man kan tro. De som sover mindre har lättare för att få problem med viktökning! Dessutom så blir det ju sovmorgon även om du då går upp klockan 7 på morgonen! ;)
Stressa inte över att du inte kan somna!- Då blir det svårare att somna. Acceptera att du inte kan somna och kommer få det lite jobbigare att gå upp nästa morgon, då släpper oron och det blir faktiskt lättare att somna.
Ljud- Om du brukar sova när det är tyst, fortsätt göra det. Om du sover med ljud, t.ex tv eller ljudband, välj ett som är lättsamt, som har mycket skratt. Välj inte tvkanaler där du inte vet vad som ska visas, sov t.ex inte till CSI eller liknande, sov då hellre till komedier, som big bang theory, how I met your mother och sådant!

Hoppas ni sover gott inatt! Jag sov grymt iallafall!
/bild från weheartit.

Puss!

Kommentarer.

Kolla in min blogg där jag ger alla mina läsare 15% rabatt på hela beställningen från hoofstore!

2011-11-10 // 15:49:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback